#

liormany

מתחילים לעשות פעילות גופנית

הנה כמה טיפים שפירסמתי בכתבה ב – Ynet שיעזרו לכם, אני מקווה, להפסיק לחשוב על לעשות פעילות גופנית ולהתחיל ממש לעשות אותה.

אז איך תרימו את עצמכם מהכורסה ותתחילו לזוז?

הציבו יעדים באופן הדרגתי

אין דבר כזה "מאוחר מדי" כדי להתחיל לעסוק בפעילות גופנית ספורטיבית, כשכל אחד עושה לפי יכולתו. לא מדובר בשינוי משמעותי באורח החיים – אפילו הליכה קצרה בערב, מעט מתיחות בבוקר, ואם זה מעניין אתכם אז ביקור קצר בחדר הכושר פעם או פעמיים בשבוע ישפרו פלאים את מצב הרוח שלכם ואת החוזק הכללי של הגוף. תאמינו בעצמכם – והציבו יעדים באופן הדרגתי.

מצאו את הזמן

"אין לי זמן" הוא התירוץ הנפוץ ביותר בימינו. ובינינו, למי יש זמן? עם כל כך הרבה ריצות וסידורים, צווי שמונה ומילואים, עבודה וילדים, כמעט ולא נשאר לנו זמן לעצמנו. ובכל זאת, מחקרים מוכיחים שדווקא אנשים שאין להם זמן, אך מקפידים לבצע פעילות גופנית אחת ליומיים, נהנים משעות רבות של ערנות, מתחושת חיוניות חזקה שמלווה אותם לאורך כל היום, מהרצון ליהנות מהחיים גם כשהיום הקשה נגמר, וכל מה שרוצים זה רק לנוח. הזמן הדרוש לכם על מנת להחזיר את החיוניות לחייכם הוא רבע שעה ביום למתחילים. זה הכל. וכבר אחרי שבועיים של התמדה תוכלו להרגיש בשינוי משמעותי ביותר.

גם בעבודה

גם במסגרת העבודה אפשר למצוא הזדמנויות להפוך את היום לפחות פסיבי וליותר אקטיבי. ניתן, למשל, לנצל את הפסקת האוכל להליכה קצרה בחוץ, כשמדובר בבניין בן שתיים-שלוש קומות בחרו תמיד את המדרגות מאשר את המעלית, נצלו את הפסקות הקפה למתיחות חיוניות לכל הגוף ואת הזמנים המתים נצלו לשכיבות שמיכה או לכפיפות בטן. מצאו במהלך שעות העבודה הזדמנויות לקום ולצעוד (למשל, תוך כדי שיחה טלפונית או על ידי חניה של הרכב בנקודה רחוקה מהיעד, כך שתצטרכו לצעוד כמה דקות ברגל וכדומה).

שריינו "זמן ספורט" ביומן

שריינו ביומן זמנים לפעילות ספורטיבית והתייחסו לשעות אלו כאל זמן קדוש, שבו לא ניתן לקבוע דברים אחרים. באותו היום הכינו את הציוד הנדרש ותכננו את התזונה שלכם במעוד מועד.

חפשו פעילות גופנית שמעניינית אתכם:

כושר הוא לא רק משקולות וריצה. ניתן למצוא פעילויות כושר רבות שיכולות לעניין אתכם. כושר גופני הוא כל פעילות שמצריכה מאמץ פיזי, כל סוג שהוא, והיום יש שפע של אפשרויות מתוכן ניתן לבחור. כדי לבחור בפעילות הגופנית המתאימה לכם ביותר ניתן להיעזר במאמן כושר, פיסיולוג או בחברים שכבר עשו את השינוי המיוחל.

 ושיהיה בהצלחה!

הרצאות תזונת ספורט

סדנאות / הרצאות

ליווי אישי - פגישות

שיפור מדדים

תוכניות תזונה וספורט

ליאור מני

מצטיין דיקאן ובוגר החוג למדעי התזונה בתואר ד"ר מטעם אוניברסיטת פירנצה. בסיום התואר עבד בבית החולים Careggi במחלקת קרדיולוגיה ורפואת ספורט, שם רכש ידע מהמומחים הגדולים ביותר בתחום והעניק ייעוץ תזונתי לקבוצת הכדורגל האיטלקית פיורנטינה. בעל ניסיון של 30 שנה בעולם הספורט

תפריט נגישות

גלילה לראש העמוד