#

liormany

מה לאכול אחרי אימון

מה לאכול לפני אימון – נקודות מאוד חשובות

ארוחה מזינה לאחר אימון חשובה לא פחות מהאימון עצמו. היא מאפשרת את חידוש מאגרי האנרגיה, שיקום השריר, החזרת נוזלים, אספקת נוגדי חמצון ועוד. חשוב לציין שהאסטרטגיות התזונתיות אחרי אימון תלויות  ומשתנות לפי אופי ומטרת האימון.

מטרת הארוחה אחרי אימון

תפקידה העיקרי של הארוחה אחרי אימון הוא לתמוך בהתאוששות אופטימלית. לארוחה זו יש חשיבות גדולה מאוד במיוחד עבור ספורטאים תחרותיים ולספורטאים בגיל ההתבגרות. הארוחה אחרי אימון תעזור לכם להתאושש מהר יותר, תעודד בניית שריר כדי שתוכלו להגיע לאימון הבא ולהפיק מעצמכם שוב את ה-100% ותעזור לכם לשפר ביצועים.

אם כך, מה לאכול אחרי אימון?

ובכן, אכילה אחרי אימון מתחלקת לשניים:

  1. ארוחת "חלון הזדמניות" מוגדרת כזמן ההתאוששות והבנייה היעיל ביותר לגוף, עד 45 דקות אחרי אימון. הנחיצות של הארוחה הזאת ומה שאוכלים משתנה מאוד לפי סוג האימון, עצימות האימון ומטרת האימון.
  • לאחר אימון משקולות: הדגש מתמקד בצריכת חלבון באיכות גבוה, כדי לעודד תיקון נזקים ותהליכי בנייה של רקמת השריר. גם במקרים של אימוני כוח עצימים ופיתוח גוף יהיה צורך לשילוב פחמימות שמיעלים את ספיגת החלבונים.
  • לאחר אימון סיבולת עצים: הדגש מתמקד בהחזרת נוזלים, במזונות בעלי ערך גליקמי גבוה, אשר משחררים ומספקים לשרירים אנרגיה במהירות גבוהה. אספקת פחמימות פשוטות מיד אחרי אימון תעזור לגוף למלא ולהגדיל את מאגרי הפחמימות בשריר (גליקוגן).
  • לאחר אימון קליל כמו הליכה, ריצה קלה, אירובי ובקרב אנשים שמתאמנים בעצימות ותדירות נמוכה אין צורך בארוחה זאת.

לאחר אימון קשה, וודאו שיש ברשותכם ארוחה / אוכל מזין כדי שתוכלו לאכול תוך 30 דקות מסוף האימון. דווקא במקרים של ארוחת "חלון הזדמנויות", יש בשוק זמינות של תוספי תזונה שהשימוש בהם יכול להיות נוח ולייעל את תהליך ההתאוששות.

  1. ארוחה אחרי אימון או "ארוחת בנייה": מוגדרת כאכילה של ארוחה מלאה עד שעה וחצי אחרי האימון כאשר השאיפה היא לאכול אותה כמה שיותר קרוב לאימון עצמו, גם אם באותו הזמן אין לכם תיאבון גדול. יש לה חלק בהמשך בתהליכי הבנייה, השיקום, מילוי מאגרי אנרגיה, בניית שריר, החזרת נוזלים, ויטמינים ומינרלים.

המאפיינים העיקריים לאכילה אחרי אימון:

  • ארוחה מלאה הכוללת את כל אבות המזון
  • החזרת כל הנוזלים שאבדו באימון.
  • פחמימות מורכבות.
  • חלבון באיכות טובה
  • דגש על פירות וירקות ונוגדי חמצון.

מה לאכול אחרי אימון – חשוב להכיר

אחת הבעיות הנפוצות בקרב ספורטאים, בעיקר אחרי אירועי סיבולת עצימים, שהתיאבון נסתם ולא מרגישים צורך לאכול. כתוצאה מכך, באימון שביום אחרי יהיה לכם קשה להתאמן או להתחרות, תרגישו שהרגליים שלכם כבדות ותרגישו איטיות ועייפות שתוריד לכם את רמת הביצועים. אם אין לכם תיאבון מיד אחרי אימון, מומלץ לבחור מזונות נוזליים או משקה התאוששות. תוכלו להתייעץ גם עם אומרים שהארוחה הכי חשובה ביום היא ארוחת הבוקר, אך במקרה של ספורטאים אפשר להגיד שהארוחה היותר חשובה ביום היא הארוחה אחרי אימון.

הרצאות תזונת ספורט

סדנאות / הרצאות

ליווי אישי - פגישות

שיפור מדדים

תוכניות תזונה וספורט

ליאור מני

מצטיין דיקאן ובוגר החוג למדעי התזונה בתואר ד"ר מטעם אוניברסיטת פירנצה. בסיום התואר עבד בבית החולים Careggi במחלקת קרדיולוגיה ורפואת ספורט, שם רכש ידע מהמומחים הגדולים ביותר בתחום והעניק ייעוץ תזונתי לקבוצת הכדורגל האיטלקית פיורנטינה. בעל ניסיון של 30 שנה בעולם הספורט

תפריט נגישות

גלילה לראש העמוד