פעילות ספורטיבית – למה, כמה ואיך?

בשנים האחרונות חלים שינויי מגמה וצמיחה בכלל האוכלוסייה בכל הנוגע לפעילות ספורטיבית.

היקף האוכלוסייה המצהירה על עיסוק בפעילות ספורטיבית סדירה (לפחות פעמיים בשבוע ולמשך של יותר 30' ברציפות), הוא כ- 59% והמספר הזה נמצא במגמת עליה כל הזמן. למה? יש מספר סיבות עיקריות לשינוי הזה ורובן ככולן קשורות לעליה במודעות אל הקשר שבין פעילות ספורטיבית ושמירה על הבריאות.

אנחנו חיים בתקופה שבה יש משמעות הולכת וגדלה לדימוי הגוף שלנו בעיני האחר וליכולת ההתמודדות שלו עם קצב החיים המהיר ובשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מודעים לעובדה שכל דיאטה צריכה להיות מלווה בפעילות ספורטיבית כדי להיות אפקטיבית.

עם הזמן, העוסקים בפעילות ספורטיבית יודעים לדווח על הורדה במשקל, הנאה מהעיסוק עצמו בלי קשר לתוצאות, תחושה טובה יותר ככל שהגוף נכנס לכושר וגוף בריא ומעוצב הנותן תחושת ביטחון עצמי גובר. ככל שיותר אנשים מדברים על זה, אנשים נוספים נכנסים למעגל וכך, כמו כדור שלג חיובי, אנחנו רואים עלייה מתמדת בעיסוק בפעילות ספורטיבית שהפכה במקרים רבים להזדמנות למפגשים חברתיים ובשנים האחרונות, אפילו מעניקה מעין מעמד חברתי-מקצועי איכותי.

קבלו עוד פרטים על 

חשוב לציין. זוהי אינה אופנה אלא הבנה אמיתית של צורך חיוני.

כיום, בעקבות הנתונים שהצטברו בשנים האחרונות שלא משאירים מקום לספק שבמקביל לסגנון החיים המודרני נהיינו הפכנו להיות פסיביים יותר מאי פעם – פעילות גופנית סדירה היא צורך הכרחי לרוב בני האדם, מכל קבוצת גיל שהיא.

אם אתם מעונינים להיכנס לעולם הפעילות הספורטיבית – עשו זאת בשלבים. אתם לא יכולים לרוץ מרתון כבר אחרי חודש של פעילות (אבל אם זאת המטרה – בהחלט תוכלו להגשים אותה. עם הזמן)

הנה כמה טיפים לקראת כניסתכם לעולם הפעילות הספורטיבית:

לפני הכול – לכו להתייעץ עם רופא/פיזיולוג לפני תחילת העיסוק בפעילות גופנית.

התחילו לאט כדי לאפשר לגוף שלכם להסתגל לתנאים החדשים.

התחילו לעסוק במשחקי פנאי כמו משחקי חצר למיניהם, מטקות בים, פריסבי בפארק או באולינג באולם.

אם יש לכם כלב/ה, צאו איתו (או איתה) לטיולים ארוכים יותר. זה יהיה בריא לכם וגם להם.

נסו למצוא זמן גם במהלך שעות העבודה או הלימודים כדי לצעוד מעט ולחלץ עצמות.

עשו עבודות בית הדורשות פעילות פיזית כמו גננות או ניקוי רכב ידני.

אם אתם נוסעים למקום כלשהו, החנו את הרכב בנקודה רחוקה מהיעד והמשיכו ברגל

נסו להעדיף שימוש במדרגות על פני מעליות ודרגנועים

מומלץ לצעוד כ 8000-1000 צעדים ביום. (כדי למדוד כמה צעדים צעדתם – ניתן לרכוש מד צעדים, פדומטר)

ליאור מני

מצטיין דיקאן ובוגר החוג למדעי התזונה בתואר ד"ר מטעם אוניברסיטת פירנצה. בסיום התואר עבד בבית החולים Careggi במחלקת קרדיולוגיה ורפואת ספורט, שם רכש ידע מהמומחים הגדולים ביותר בתחום והעניק ייעוץ תזונתי לקבוצת הכדורגל האיטלקית פיורנטינה. בעל ניסיון של 30 שנה בעולם הספורט


קרא עוד

">
advantage-icon
סדנאות / הרצאות
advantage-icon
ליווי אישי – פגישות
advantage-icon
שיפור מדדים
advantage-icon
תוכניות תזונה וספורט

הרשמה לניוזלטר