#

liormany

תזונה להורדת כולסטרול – טיפים חשובים

איך להוריד כולסטרול? הכול על תזונה להורדת כולסטרול

כולסטרול כולנו מדברים עליו (בעיקר אחרי שאנחנו מקבלים את תוצאות בדיקות הדם שלנו מהמעבדה) וכולנו יודעים כי רמת כולסטרול גבוהה היא מצב לא רצוי וכי עלינו לשמור על רמות כולסטרול נמוכות. החדשות הטובות הן שניתן להוריד את רמת הכולסטרול לא רק על ידי תרופות אלא על ידי הקפדה על תזונה נכונה שתעזור לנו להוריד את הכולסטרול. כדי שנוכל להבין טוב יותר את השפעתה של תזונה להורדת כולסטרול, עלינו להבין מהו הכולסטרול וכיצד הוא משפיע על גופנו.

מהו כולסטרול?

הכולסטרול הוא תרכובת אורגנית המיוצרת בכבד. יש לו תפקיד חשוב ביצירת הורמונים ובפירוק מזון, הוא נמצא כמעט בכל אחד מהתאים בגופנו ומאפשר לגוף שלנו לתפקד באופן תקין. אולם עודפי כולסטרול עלולים להצטבר בכלי הדם, להצר אותם ולגרום לבעיות בלב. הכולסטרול השוקע בכלי הדם הוא הכולסטרול הרע, בעוד הכולסטרול היוצא מהתא, לאחר השימוש ומגיע בחזרה לכבד הוא הכולסטרול הטוב. התשובות לשאלה 'איך להוריד כולסטרול?', מתמקדות בעיקר בפעילות גופנית, שמירה על משקל ,הימנעות מעישון וכמובן שמרו על תזונה נכונה שתגרום למניעה של כולסטרול גבוה.

איך להוריד כולסטרול באמצעות תזונה

כאשר מדברים על תזונה להורדת כולסטרול, אין הכוונה להימנעות מוחלטת ממאכלים המכילים כולסטרול. הימנעות מוחלטת מכולסטרול עלולה לגרום לגוף להתחיל לייצר כמות מוגברת של כולסטרול כדי להשלים את החסר ובכך אותה דיאטה להורדת כולסטרול תגרום לתוצאה הפוכה מהמצופה. במקום להימנע לחלוטין ממאכלים המכילים כולסטרול, דיאטה להורדת כולסטרול, צריכה לכלול את המרכיבים הבאים:

סיבים תזונתיים. לסיבים התזונתיים יש תפקיד חשוב בתור מזון להורדת הכולסטרול. רוב הסיבים התזונתיים אינם מתעכלים והם מופרשים מהגוף לאחר שקשרו אליהם את הכולסטרול במשך תהליך העיכול. לכן מזונות כמו קטניות, קמח מלא, סובין, שיבולת שועל וכדומה', יהיו תמיד חלק בלתי נפרד מכל דיאטה להורדת כולסטרול גבוה.

חומצת שומן אומגה 3. השם ייראה לכם אולי קצת מרתיע, אבל מדובר בחומצה המסייעת משמעותית בהפחתת רמת הכולסטרול בדם. לכן דיאטה להורדת כולסטרול גבוה תכיל גם דגי מים קרים, כמו הסלמון שכולנו אוהבים, אגוזי מלך וזרעי פשתן המכילים אומגה 3. במידת הצורך, דיאטה להורדת כולסטרול גבוה צריכה לכלול תוספי מזון המכילים אומגה 3.

שום. לא כולם אוהבים את הריח, אבל לשום יש תפקיד חשוב בכל דיאטה להורדת כולסטרול גבוה. מחקרים הוכיחו כי אנשים שצרכו כמויות גדולות של שום ובצל, היו בעלי רמות נמוכות יחסית של כולסטרול וכי לצריכה של שיני שום טריות יש השפעה על רמת הכולסטרול הרע.

היעילות של תזונה להורדת רמת הכולסטרול ?

תזונה נכונה להורדת רמת כולסטרול עשויה להיות יעילה מאוד, במיוחד עם תקפידו על כמות מתונה של כולסטרול בתפריט, תימנעו ממזון עשיר בכולסטרול ושלבו בתפריט שלכם, דגים, שמן זית וסיבים תזונתיים. זה ברור שתזונה לקויה מכניסה המון שומנים רוויים, שומני טרנס, שגורמים להעלאת הכולסטרול ופוגעים בבריאות שלנו.

כולסטרול טוב וכולסטרול רע

למרות שאנשים חושבים שכולסטרול זה דבר רע בגלל מה שהם שומעים זה לא בהכרח נכון גם יש גםכולסטרול הטוב שנקרא HDL, ויש לו פקטור הגנתי ורמות גבוהות שלו יכולות לנוע את הסיכון למחלות לב. במידה ותעסקו בפעילות אירובית סדירה יש אפשרות להעלות רמותיו בכ-15% .

הכולסטרול הרע נקרא LDL כאשר רמות גבוהות של LDL יכולות לגרום לסיבוכים ומחלות לב והם מעלות את הסיכון ככל שהרמה שלהם גבוהה יותר.

הרצאות תזונת ספורט

סדנאות / הרצאות

ליווי אישי - פגישות

שיפור מדדים

תוכניות תזונה וספורט

ליאור מני

מצטיין דיקאן ובוגר החוג למדעי התזונה בתואר ד"ר מטעם אוניברסיטת פירנצה. בסיום התואר עבד בבית החולים Careggi במחלקת קרדיולוגיה ורפואת ספורט, שם רכש ידע מהמומחים הגדולים ביותר בתחום והעניק ייעוץ תזונתי לקבוצת הכדורגל האיטלקית פיורנטינה. בעל ניסיון של 30 שנה בעולם הספורט

תפריט נגישות

גלילה לראש העמוד